sneeuw ?? het is hier warm!! - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Paul Velzeboer - WaarBenJij.nu sneeuw ?? het is hier warm!! - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Paul Velzeboer - WaarBenJij.nu

sneeuw ?? het is hier warm!!

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

28 November 2006 | Zweden, Sundsvall

Het werd weer eens tijd voor ee nieuw berichtje ;-)

De sneeuw is inmiddels weer weg en het is nu vrij 'warm' in zweden net zoals de rest van europa. Gemiddeld is het nu ongeveer 5-7 graden en dat is erg hoog voor de tijd van het jaar dus we moeten weer even wachten op nieuwe sneeuw :-(

De afgelopen tijd was het vrij rustig.
We zijn naar een ijshockey wedstrijd geweest weg erg leuk was. We zijn naar Timrå geweest (5km van Sundsvall). Timrå is een van de beste clubteams in Zweden dus het was erg druk en er was enorm veel sfeer in het stadion. Binnenkort gaan we nog een paar keer heen want het is leuk om te zien en de sfeer is erg leuk.

Ook hebben we een diner gehad met alle exchange students. Het was volgens Zweedse tradities dus we moesten ons allemaal netjes gedragen. We kregen rendier als hoofdmaaltijd en dat was erg lekker!

Zondag heb ik een Zweedse fika gehad en daar alle Zweedse kerst tradities geleerd. We moesten koekjes bakken daarna hebben we gluhwijn met rozijnen en amandelen gedronken (niet aan teraden ;-)). Ook hebben ze in Zweden een traditionele drank: Julmust. Dat is een soort cola met een wat andere smaak (erg lekker) en als laatste moesten we rond de kerstboom dansen en zingen (het hoogtepunt).

Voor de rest gaat alles goed hier. Donderdag heb ik weer een examen (Zweeds) waar ik nu druk voor aan het leren ben dus dat moet helemaal goedkomen.

Op 5 December gaan we hier Sinterklaas vieren dus iedereen heeft een lootje getrokken en druk bezig met ze suprises dus dat wordt ook erg leuk.

Groetjes,

Paul

• 29 November 2006 - 08:23

Largie:

Beerpong? Hahahha, die Amerikanen ook altijd! Ze doen hier niets anders tijdens de feesten :D

• 30 November 2006 - 20:26

Mèlanie:

Hey Paul

Hier gaat alles goed. Alvast een gezellige sinterklaas gewenst met de toegestuurde pepernootjes. Wij gaan het ook zeker gezellig maken met lootje trekken bij mij thuis en chinezen met je ouders.
    En dan op naar je verjaardag en kerst en oud en nieuw. leuk leuk leuk allemaal.

Ook de groetjes van je grote broer!

Groetjes, Mèlanie

• 08 December 2006 - 15:44

Mèlanie:

En? Verwend door Sinterklaas? En is er nu al sneeuw? Heb je al gesnowboard? Ik zag zoiets in je msn-naam? Kortom Paul, volgens mij is het tijd voor een nieuw berichtje.

• 11 December 2006 - 18:50

Paul:

We hebben gesnowboard en het was echt super!!!!

ga vanavond of morgen een nieuw berichtje plaatsen + de snowboard fotos

• 11 December 2006 - 20:32

Nelenfrans :

het wordt weer eens tijd dat je weer wat nieuws plaatst paul wat zijn zweedse snus doei