Eindelijk gesnowboard! - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Paul Velzeboer - WaarBenJij.nu Eindelijk gesnowboard! - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Paul Velzeboer - WaarBenJij.nu

Eindelijk gesnowboard!

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

14 December 2006 | Zweden, Sundsvall

het werd weer tijd voor een nieuw berichtje want er is weer genoeg te vertellen.

Eerst Zweedse snus is een soort pruimtabak wat de Zweedse mensen gebruiken in plaats van sigaretten omdat je hier bijna nergens mag roken in het openbaar. Het zijn een soort theezakjes die je boven je tanden plaatst. Als je het veel gebruikt kunnen er gaten komen tot aan je neus omdat het heel erg brand!. En het is niet aan te raden om het te proberen want het is niet echt lekker en brand erg als je het boven je tanden steekt.

Op 5 December hebben we hier sinterklaas gevierd met de hollanders en 2 Zweedse buren en ons Duits buurmeisje. We hebben eerst lootjes getrokken en we moesten een kado kopen voor rond de 100kr. (€10) Ook moest iedereen een rijm maken en om het erg leuk te maken moesten wij het in het Zweeds en de Zweden in het Nerderlands dus het was dolle pret met de rijms. De Zweden vonden het erg leuk en ze vonden de pepernoten erg leuker ;-) dus iedereen die ons pepernoten heeft gestuurd de Zweedse buren willen jullie daarvoor ook erg bedanken!.

De laatste tijd moeten we veel afscheid nemen van iedereen. De amerikanen zijn zondag vertrokken en gister hebben we een afscheidsfeestje gehad omdat er veel mensen dit weekend vertrekken naar huis voor de kerst en sommige komen weer terug in Januari.

Op school gaat het lekker erg rustig omdat de Zweedse cursus is afgelopen. De laatste 2 vakken kan ik allemaal thuis doen via internet dus dat is wel lekker. Dus over school kan ik erg kort zijn ;)

En we hebben eindelijk gesnowboard!!
We zijn afgelopen weekend met 6 mensen naar åre gegaan. åre is het grootste skigebied in Zweden. We hadden daar een klein knus appartementje en de pistes waren vrij dichtbij. De omstandigheden waren niet al te best erg ijzig maar het was evengoed dolle pret. Voor mij was het de eerste keer dus ben nog steeds een beetje stijf van het vallen. Vooral mijn kont was er erg aan toe maar dat was het allemaal wel waard! Het ging erg goed heb ik gehoord want de Belgen hadden veel ervaring en Andres was ook al een gevorderde snowboarder en die heeft ons wat les gegeven en we waren snelle leerlingen!

De planning is om in januar weer te gaan snowboarden omdat dan er meer sneeuw is!

Ook kijk ik al uit naar volgende week als mijn ouders en Margriet langskomen voor de kerst dus dat wordt ook erg gezellig.

En als het meezit wordt het een witte kesrt want de berichten zijn voor dit weekend SNEEUW!!!!

Groetjes,

Paul

• 14 December 2006 - 18:53

Nelenfrans:

leuk bericht jammer van de volvo hopelijk viel de schade mee paul tot volgende week donderdag doei

• 14 December 2006 - 23:31

Paul:

de schade viel mee het probleem was dat de tank bevroren was omdat er teweinig benzine inzat dus het is belangrijk dat je de tank altijd vol hebt in zweden

• 20 December 2006 - 10:12

Nelenfrans:

paul we komen er aan maar hou even de sneeuw vast tot over een paar uurtjes doei

• 23 December 2006 - 18:26

Chris En Mèlanie:

Hallo! Hoe gaat het daar? Is het een beetje gezellig daar Paul, samen met je ouders en Margriet? Jammer dat jullie geen sneeuw hebben en echt super balen van die koffers. Gelukkig maar een dagje zonder koffer; het kan erger hè?

Paul, we willen je alvast/nogmaals feliciteren met je verjaardag. Wie weet; krijg je van ons wel een pak sneeuw voor je verjaardag :P !

Nou, geniet maar lekker van je bezoek. Wanneer upload je de foto's?

Groetjes, Chris en Mèlanie

• 24 December 2006 - 10:57

Martijn:

Hey paul,

Gefeliciteerd met je verjaardag he!!
    Veel plezier met je ouders en straks met oud en nieuw in Stockholm.
    Tot in Januari?? Of kom je later terug in Nederland?

Gr. Martijn

• 28 December 2006 - 16:21

Tini:

Ha Paul,
    Nog van harte proficiat met je verjaardag (beetje laat sorry,maar niet vergeten)!!!!
    Hoe heb je de kerst gehad samen met je ouders en Margriet? En Margriet blijft nog even.
    Wij hebben een beetje mistige kerst gehad in Nederland, maar we hebben er zelf wel een mooi feest van gemaakt.
    Paul een bijzondere jaarwisseling samen met Margriet en je vrienden daar, lieve groet tante Tini

• 01 Januari 2007 - 10:03

Nelenfrans :

hei paul gelukkig nieuwjaar en begin het jaar nu eens goed met een nieuw bericht je hebt er de tijd voor en veel plezier met het snowboarden is er al sneeuw gekomen nadat wij weg zijn gegaan dat was het weer doei een groet van ons

• 02 Januari 2007 - 07:40

Marc Pos:

Heyyyyyyyyy paul,

namens heel stream de BESTE WENSEN voor 2007
    Alles lekker daar in Zweden?
    Ziet er gezellig uit,man. Nou laat ons weer eeens wat horen van je en have fun daar.

Greetz,
    Marc

• 02 Januari 2007 - 18:43

Mèlanie:

Hoi Paul en Margriet!

Chris en ik wensen jullie een gezond 2007. Ging alles goed in Stockholm?
    Veel plezier met het snowboarden paul, en Margriet: een hele goede vlucht!
    En paul, wanneer plaats je weer eens een berichtje? Je hebt nu toch vrij?

Groetjes, Mèlanie

• 02 Januari 2007 - 22:49

Paul:

Ik wens iedereen ook een fijn en gelukkig 2007 en het nieuwe berichtje komt na de 7de want ga morgen alweer weg en daarna maak ik een mooi verslagje!!